Moje maminka prodělala těžkou mozkovou příhodu-postižen byl mozeček a oblast zrakové jámy.Neustále má brnění končetin a lékaři říkají,že musí vydržet.Je na to nějaký cvik,lék,doplněk stravy,které by umožnilo odeznění tohoto nepříjemného brnění.Děkuji.

09.03.2010 17:51: Laža Josef, MUDr.
Vážený pane,
ke kvalifikované odpovědi je ve vašem dotazu málo dat. Je významné zda se pacientka před cevní mozkovou příhodou s něčím léčila nebo se ve spojitosti s proběhlou příhodou objevila a začala léčit další porucha. Brnění končetin jako hlavní potíž po CMP je dosti neobvyklý příznak.
Nejefektivněji by měl odpovědět neurolog, který má k dispoisici všechna provedená vyšetření. Vy můžete vyzkoušet zda lze ovlivnit brnění podložením končetin- fixace HK vleže na hrazdičku nebo podložení DK -lýtka na židli v posteli. Se souhlasem neurologa možno vyzkoušet podávání hořčíku -např Tbl. magnesií lacticí 2x1g
-pouze na recept ! Co se týká cvičení stojiza zvážení střídavě teplé a chladné sprchy končetin a kartáčování kůže měkkým kartáčem od prstů směrem k srdci.
Doporučuji předevšim poradu s ošetřujícím neurologem.
S pozdravem dr. Laža