Dobý den. Již 12 let mám roztroušenou sklerótu mozkomíšní. Pobírám částečný invalidní důchod (dnes invalidita II stupně), ale stále pracuji na plný úvazek. S partnerem se již dva roky pokoušíme o dítě, ale zatím marně. Již máme za sebou také dva pokusy IVF. Zajímalo by mne, zda je šance s touto diagnózou dítě adoptovat. Děkuji za odpověď.

09.03.2010 19:24: Ulenfeld Libor,Bc.
Dobrý den,
děkujeme Vám za důvěru se kterou se na nás obracíte.
Osvojení upravuje zákon o rodině č. 94/1963 Sb.v ustanoveních §§ 63 až 77.
Jako společné dítě mohou někoho osvojit jen manželé. V případě soužití druha a družky může dítě osvojit jen jeden z nich. Chce-li však dítě osvojit jen jeden z manželů (nikoli tedy jako společné dítě), musí mít souhlas druhého manžela. Tohoto souhlasu není zapotřebí, pokud druhý manžel nemá způsobilost k právním úkonům nebo pokud by opatření takového souhlasu bylo spojeno s překážkou těžko překonatelnou (§ 66) .
Soud je povinen zjistit na základě lékařského vyšetření a dalších potřebných vyšetření Váš zdravotní stav, osobnostní dispozice a motivaci k osvojení a posoudit, zda se nepříčí účelům osvojení.
Vaše nemoc tedy nemusí znamenat, že s partnerem nemáte šanci k adopci.
Řadu informací můžete získat také v organizaci Fond ohrožených dětí.
adresa:
Fond ohrožených dětí
Na Poříčí 6
Praha 1
tel.: 224 236 655
www.fod.cz
Přejeme Vám mnoho úspěchů.
S pozdravem
Bc.Libor Ulenfeld
o.s. InternetPoradna.cz