Dobrý den, přítelkyně se rozešla se mnou po 8 letech vztahu. Uvedla mi důvod, že už se necítí štastná a má mě spíše ráda jako kamaráda. Už to u ní trvalo hrozně dlouho. Ukončila to se mnou v 1 večer a bylo. Její věty - nevím co chci a chci poznat samu sebe mě trochu dostaly protože já opravdu nevím co s ní je. Řekla mi že není žádný problém ve mě ale pouze v ní. Já ale nejsem schopen ze z toho všeho oklepat a pořád ji hrozně miluju a nechci být bez ní. Řekla mi že chce čas na to aby si uvědomila co od života chce. Bud už v něm budu jako kamarád / přítel nebo prostě nějaký kluk co ji zná. Snažím se to vstřebávat sem ted sám. Mám pocity úzkosti není mi dobře a prostě moc mi chybí. Já chápu že chce být sama a zjistit co potřebuje ale já sem ten kluk co čeká na druhou šanci a chci ji udělat štastnou. Mám dále čekat nebo se mám taky věnovat sobě ? Nejsem připravený bez ní být. Pro mě to bylo nejlepších 8 let života a ukončení vztahu že sama neví co chce je pro mě prostě problém překousnout. Co mám dělat ? Děkuji T.

22.07.2020 13:20: Rychlá Kateřina, Mgr.
Dobrý den, Tomáši,
chápu, že rozchod po takové době a navíc za situace, kdy Vy se v něm cítíte dobře a vnímáte ho jako nejlepších 8 let Vašeho života, je víc než těžký.
Je úplně pochopitelné, že je pro Vás těžké to překousnout, mohou se objevovat i jiné pocity. Úzkost, smutek, zmatek, nejistota, třeba i vztek, to všechno je naprosto přirozené.
Říkáte, že nejste připravený být bez ní, milujete ji, chcete ji udělat šťastnou. Ona sama ale teď podle toho, co píšete, neví, co ji udělá šťastnou, chce to poznat a k tomu potřebuje čas, být chvíli sama.
Pokud to tak opravdu potřebuje a cítí, že to není o tom, že byste Vy udělal něco špatně, ale že je o ní, asi s tím moc pohnout nemůžete, i když jí samozřejmě můžete říct, jak se cítíte a že jste tady pro ni, pokud bude chtít.
Zkuste si ale mimo to všímat věcí, které Vám dělají aspoň malou radost, pomáhají Vám fungovat. Mohou to být různé drobnosti, Vaše koníčky, kamarádi, výlety... V podstatě cokoli, co Vám i v tomto těžkém období dělá dobře. Věřím, že něco takového najdete a ať to s Vaší přítelkyní dopadne jakkoli, znát věci, které Vám pomáhají překonat těžká období, se vždycky hodí.
Tomáši, je vidět, že Vám na přítelkyni moc záleží. Pokud ale prožíváte úzkosti, smutek, nejistotu, opravdu Vám doporučuji zaměřit se i na sebe a nebýt v tom sám. Promluvte si s někým blízkým, popř. pokud by se Vaše pocity zhoršovaly, využijte možnost kontaktovat psychologa, nebo si o svým potížích promluvit např. s kolegy na chatu elinka.internetporadna.cz.
Moc Vám přeji, abyste našel cestu, jak se cítit lépe a opřít se o to, co Vám dělá radost.
Přeji Vám hodně sil,
Mgr. Kateřina Rychlá
odborný garant služby iPoradna
psycholožka služeb iPoradna a Poradna